Стил » Здравето, прически, Стил на хранене

Водещи храни за поддържането на косата в здрав вид

публикувано от:  на юли 7, 2015 няма коментари
Консумацията на боровинки помага за поддържането на косата в здрав вид

Консумацията на боровинки помага за поддържането на косата в здрав вид

Знаете ли, че има водещи храни за поддържането на косата в здрав вид? Въпреки разнообразието от козметични продукти за коса след често третиране с химикали и топлинна обработка, косата става тънка и губи своя блясък. Освен външна грижа, косата ни се нуждае и от вътрешно подхранване, което може да стане или чрез хранителни добавки или чрез храни, които по естествен начин доставят нужните витамини и минерали.

Ето с кои храни може да си помогнете за поддържането на своята коса в хубав, здрав вид:

Сьомга

Сьомгата е богата на така нужните за растежа на косата Омега 3 мастни киселини. Освен Омега 3 в сьомгата се срещат и големи количества витамин D и протеини, които я правят супер полезна и за косата и тялото.

Орехи

В състава на орехите се съдържа значително количество Омега 3 мастни киселини. Това ги прави богати на биотин и витамин Е, които предпазват клетките от увреждане. В орехите се съдържа и мед – минерал, който помага да се запази естествения цвят на косата.

Стриди

Стридите са богати на цинк, липсата на който води до косопад. Зърнени храни и пълнозърнест хляб са техен чудесен заместител за набавянето на цинк, но стридите носят на организма протеини, които изграждат 97% от косата.

Сладки картофи

Сладките картофи са източник на витамин А – изключително важен за цялото тяло и косата. Благодарение на него организмът произвежда масла, които поддържат скалпа. Ниските нива на витамин А водят до сърбеж и пърхот. Така, че не пропускайте сладките картофи.

Яйца

Яйцата са богат източник на протеини и 4 много важни за косата минерала: цинк, селен, желязо и сяра като желязото е особено важно, защото помага за транспортирането на кислород до космените фоликули. Липсата му може да доведе до косопад. Вече знаете – консумирайте яйца, за да си осигурите цинк, селен, желязо и сяра, за да можете да си поддържате косата в хубав, здрав вид.

Спанак

Спанакът е една от най-полезните храни за косата, защото заздравява космените фоликули, а скалпът се омазнява нормално заради съставките в спанака – желязо, бета каротин и витамин C.

Леща

В състава на лещата се среща изобилие от протеини, желязо, цинк и биотин полезни за косата.

Кисело мляко

Киселото мляко е богат източник на витамин B5 (пантотенова киселина, често използвана в козметичните продукти за коса) и витамин D.

Боровинки

Яжте боровинки! Витамин C, който се среща в боровинките е изключително важен, защото поддържа малките кръвоносни съдове на скалпа и така космените фоликули са добре подхранени. Липсата му води до накъсване на косата.

Птиче месо

То е много полезно. Състои се от протеини, цинк и витамини от групата B, които допринасят за здравината и външния вид на косата.

Както виждате, консумирането на тези водещи храни е освен вкусно, но и полезно, и по този начин може да спомогнете и подобрите поддържането на своята коса в хубав, здрав вид.

Сподели с приятелите си:
Сподели във Facebook!


Статията е прочетена 155 пъти


Ако харесвате материала, бихме били благодарни да гласувате с бутончето +1 на Google.


Етикети:

==========
Digg this!Add to del.icio.us!Stumble this!Add to Techorati!Share on Facebook!Seed Newsvine!Reddit!



Вашият коментар:
Моля пишете на Български или комeнтара Ви няма да бъде публикуван!