Стил » Здравето

Водещи храни за поддържането на косата в здрав вид

публикувано от:  на юли 18, 2015 няма коментари
Водещи храни за поддържането на косата в здрав вид

Водещи храни за поддържането на косата в здрав вид

Знаете ли, че има Водещи храни за поддържането на косата в здрав вид. Въпреки разнообразието козметични продукти за коса след често третиране с химикали и топлинна обработка, косата става тънка и губи своя блясък.  Освен външна грижа, косата ни се нуждае и от вътрешно подхранване, което може да стане или чрез хранителни добавки или чрез храни, които по естествен начин доставят нужните витамини и минерали.

Сьомга

Сьомгата е богата на така нужните за растежа на косата Омега 3 мастни киселини. Освен Омега 3 в сьомгата се срещат и големи количества витамин D и протеини, които я  правят супер полезна и за косата и тялото.

Орехи

В състава на орехите се съдържа значително количество Омега 3 мастни киселини. Това ги прави богати на биотин и витамин Е, които предпазват клетките от увреждане. В орехите се съдържа и мед – минерал, който помага да се запази естествения цвят на косата.

Стриди

Стридите са богати на цинк, липсата на който води до косопад. Зърнени храни и пълнозърнест хляб са техен чудесен заместител за набавянето на цинк, но стридите носят на организма протеини, които изграждат 97% от косата.

Сладки картофи

Сладките картофи са източник на витамин А – изключително важен за цялото тяло и косата. Благодарение на него организмът произвежда масла, които поддържат скалпа. Ниските нива на витамин А водят до сърбеж и пърхот.

Яйца

Яйцата са богат източник на протеини и 4 много важни за косата минерала: цинк, селен, желязо и сяра като желязото е особено важно, защото помага за транспортирането на кислород до космените фоликули. Липсата му може да доведе до косопад.

Спанак

Спанакът е една от най-полезните храни за косата, защото заздравява космените фоликули, а скалпът се омазнява нормално заради съставките – желязо, бета каротин и витамин C.

Леща

В състава на лещата се среща изобилие от протеини, желязо, цинк и биотин полезни за косата.

Кисело мляко

Киселото мляко е богат източник на витамин B5 (пантотенова киселина, често използвана в козметичните продукти за коса) и витамин D.

Боровинки

Витамин C, който се среща в боровинките е изключително важен, защото поддържа малките кръвоносни съдове на скалпа и така космените фоликули са добре подхранени. Липсата му води до накъсване на косата.

Птиче месо

Птичето месо е много полезно. Състои се от протеини, цинк и витамини от групата B, които допринасят за здравината и външния вид на косата.

Сподели с приятелите си:
Сподели във Facebook!


Статията е прочетена 158 пъти


Ако харесвате материала, бихме били благодарни да гласувате с бутончето +1 на Google.


==========
Digg this!Add to del.icio.us!Stumble this!Add to Techorati!Share on Facebook!Seed Newsvine!Reddit!



Вашият коментар:
Моля пишете на Български или комeнтара Ви няма да бъде публикуван!