На 17 и 18 септември в спортния парк на квартал Аспарухово се проведе трети кръг от ДIII по автомоделизъм за радиоуправляеми модели в класове Бъги, Монстери, Тръги и 1/5 Оff Road. Големи и малки с интерес наблюдаваха състезанието и се зареждаха с много емоции, адреналин и високи скорости, които им предаваха участниците и колите, с които участваха. Най- малките зрители – Боби (3 г.), Еми (4г.) и Дени (2г.) също много обичат колите. Все още са малки, но вече са сигурни, че когато порастнат ще станат много добри автомобилни състезатели и с интерес наблюдаваха състезанието. Всеки стискаше палци неговият цвят кола да победи, а участниците ги очакваха не само медали и купи, но и удовлетворението от резултатите на своя модел кола, защото всъщност най-добрата тренировка е самото състезание.

В началото на всяка година се съставя календар за състезанията и те се провеждат според него. Официалните кръгове са три – първият кръг тази година е бил във Враца, вторият – във Варна преди около месец, а сега този трети кръг е трябвало да бъде в София, но е възникнал проблем с трасето.

Колите, с които всеки се включва в състезанието са фирмено производтсво и са фабрични модели – фирмата, която ги произвежда е турска и за момента е най-добрата на пазара. Моделите са с 26 кубиково, двутактови мотори. Всичко е като при истинския автомобил, с тази разлика, че нямат скоростна кутия и съответно нямат скорости, които да сменят предавките. Предавките се избират чрез зъбчати колелета преди самото състезания в зависимост от това каква е пистата – дали ще е по-бърза, по-бавна, с повече завои, дали ще има повече скокове. Има части, които са за доработка – на някои коли се слагат метални зъбчати колелета, на други пластмасови. По-добрият вариант са металните зъбчати колелета, но не всеки ги предпочита, защото моделът става по-тежък. Както и при истинските модели и тук се гони съотношението тегло и мощност и е по-добре, ако моделът е по-лек. Пластмасовите части са по-леки и съотвено по-евтини, но има места в колата, където е по-добре да има метални части. В ауспусите също има доработки, заради звука – единия вариант е резонансен ауспух, а другия вариант е обикновения ауспух, която е просто за шумузаглушаване. Резонансният ауспух подобрява работата на двутактовия мотор.

Победители бяха както следва:

  • В клас Електро на второ място се класира Костадин Киров с 20 обиколки от отбора на Варна, а на първо място – Кристиян Костадинов с 22 обиколки от отбора на Кинетик Русе;
  • В клас тръги на пето място е Михаил Петков от отбора на Варна, 4 – Борис Бонев от отбора на Варна, на трето място Георги Тодоров – Враца, на второ място – Васко Василев  – София, на първо място – Боби Иванов  – София;
  • В клас Бъги едно към осем на трето място в Томи Кузманов – София, на второ място – Иван Иванов – Варна, който участва за първи път и победил е Димитър Лесковски – София;
  • В клас Монстери победил е Илко Щирков от отбора на Варна;
  • В клас Бъги едно към пет  на трето място е Светослав Янакиев от отбора на Варна, който е и главен организатор на събитието, на второ място Дамян Петров – Враца и на първо място – Михаил Вълчев от отбора на Варна.

Победителят на първо място в клас Електро – Кристиян Костадинов е само на 7 години, но в къщи вече има около 20-тина купи. За втори път се състезава с бъгита, но силната му страна са асфалтовите пътища. Състезавал се е в Две могили, Банкя, Русе, Левски. Той сподели, че печели за 10-ти път и когато порастне иска да стане професионален състезател, което искрено му пожелаваме от Екипа на Утро.

К. Герчева, Септември 2011

Снимки: Мартин Дралчев

Сподели с приятелите си:
Сподели във Facebook!

==
==