Парфюмите от цитрусовата категория са подходящи за лятото, за през деня, за ежедневна употреба (ако са с лека фрмула). Много често ги избират жени с небрежен стил, екстраверти с динамичне ежедневие, които обичат леки и свежи аромати.
Ориенталската категория е подходяща за през зимата, нощно време, специални поводи. Избират ги страстни и съблазнителни жени, любителки на топлите ухания.
Цветните аромати са подходящи за всички сезони и всякакви поводи, като свежите, плодови акорди е добре да се използват през деня и лятото, а богатите, наситени нотки за нощта и зимата. Зелената подкатегория отговаря на веселите дами – екстроверти, дървесната за романтичките, плодовата за елегантните дами със силан изразена индевидулност.
Шипрови аромати избират самоуверени жени с изискан стил.
Когато избираме парфюм, трябва да имаме предвид, че нащето обоняние бързо се “изморява”. То не е в състояние да разганичи и запомни повече от три ухания.
Според класическите схващания блондинките трябва да употребяват парфюми с много по-фин и романтичен аромат, отколкото брюнетките. Това обаче е заблуда. Истината е, че изборът зависи от личните предпочитания, фантазия, повод или настроение, а не от цвета на косата!
Парфюмът е копнеж по красотата, лукса и нежността. Уханието говори повече, отколкото тя самата знае за себе си. Склонността към сладникавите миризми се приписва на чувствение жени. Пролетните, пълни със свежест ухания, привличат динамичности с млад дух. Успехът на парфюмите се определя често от нещо повече от вкуса на жените – тяхната интуиция.  Уханието  прониква в човека заедно с дишането и хората не могат да го избегнат. Отива право към сърцата, а там категорично предизвиква привличане или отвращение, отблъсква или предразполага. Казва се, че който има власт над уханията, има власт и над хората. В забързаното си ежедневие  нямаме време да си дадем ясна сметка за въздействието на миризмите върху нашите реакции и чувства .
Изборът на парфюма зависи от вкуса на дамата, която го купува. Но така ли е наистина?
“Моят аромат говори за мен” – гласи рекламният текст на една от реномираните козметични фирми. И действително ако приложим парфюмерийния критерий, можем да разделим дамите на четири групи.
Първата  се състои от жени, които употребяват случайни парфюми, купени им като подарък от съпруга или приятелка най-често.
Втората включва дами с класически вкус, които от години носят един и същи тип облекло в едни и същи цветове. Те не се поддават на капризните модни промени и верни на своята нагласа, избиран “изпитаните” ухания на известни с високото си качество си фирми.
Променливите жени. Те внимателно наблюдават всички модни новости и в съответствие с лансирания през даден сезон стил променят цвета на облеклото, косите и грима си. С огромно удоволствие приемат и всяко новоуханно предложение, благодарение на което успяват да решат дали си струва да продължават да са огнени брюнетки, или вече и дошло времето да се превърнат в ефирни блоднинки.
Взискателните жени. Тях не ги удовлетворяват класическите и универсални миризми, игнорират също и рекламните новости. Такива жение търсят нещо оригинално, подчертаващо индивидуалността – с една дума нещо неповторима. Те опитват много парфюми, но когато се спрат на някой, употребяват го цял живот и той се превръща в част от личността им.

Нанасяне на парфюма

Най-подходящите участъци за нанасяне на парфюм са местата, върху които се долавя пулсът. Върху тях парфюмът разива свята пълнота, а освен това те са най-подходящите от дерматологична гледна точка за ароматните му компоненти – китките, свивките на ръцете и на краката, гънката на врата, темето, слепоочията. Парфюмът може да се нанася и върху зоните, в които се концентрира топлината на тялото – между гърдите, върху гърба, корема.

Нанасянето на парфюм е цяло изкуство, той може да напомня присъствие, да издава дискретност, умело да подчертава външния вид и да достига до съблазън. Когато се нанася по китките, те не трябва да се вртриват една в друга, за да не се отслаби уханието. Ако се впръсква между гърдите или по врата, желателно е това да става на облачета, от разстояние 15-20 см, за да не останат концентрирани петна по кожата. Можем да напръскаме връхчетата на пръстите се и тогава да разнесем аромата зад ушите. Зад коленете ароматът ще се запази най-дълго, затова също е необходима умереност. Косата не е любимо място за парфюмиране, но това е любимо място за впръскване на индийските жени.
Има различни начина за нансяне на парфюм. Има известен френски метод да се впръсне във въздуха и след това да се влиза в получения ароматен облак и др.
Траен аромат се получава и с т. нар ефект на напластяване – използват се продукти със същата миризма като парфюма – например душ-гел, лосион, рол-он и др. Това създава впечатление на дълбоко, многопластово ухание и удължава живота на аромата върху тялото ни. През лятото може да се използва само лосион за тяло или дезодорант, а вечер да се напластява.
Добре е парфюмът да се нанася върху току-що измитата кожа на слепоочията, от вътрешната страна на китката и лакътя, както и под мишниците. Може също така да се напръска леко косата и кожата на главата.
Добра идея също е да се смесват аромати, въпреки погрешните митове това да не се прави. Смесването обаче има своите правила – смесват се аромати от една и съща или сходна категория. Може да се постигне нова, много интересна комбинация. Вариант е и да се използва едни аромат сутрин, а вечер друг.
Обратно в шишенцата Всичко за парфюма шишенца за парфюм
perfumes.freebg.eu

Сподели с приятелите си:
Сподели във Facebook!


Статията е прочетена 259 пъти