Дали виното бе вдъхновение или вдъхновението бе във виното, което успяваше да достигне до вълшебните пътечки на сърцето, за да покаже звездното ти „Аз“, звездната ти усмивка и лунните емоции, прелитащи като нежна пеперуда из висините … Всеки се губеше из вихрушката на дъгата от цветовете на вината на LOGODAJ Winery,  а мястото на събитието беше Wine House Kose във Варна, датата – 15.07.2011 г.

За да се изгубим сред приключенията от цветни емоции освен виното, допринесе и търговският директор на винарска изба Логодаж, която съществува от 1994 г. в България – Методи Георгиев, който въведе всички гости из магията на този цветен и опияняващ свят, и даде  специално интервю за www.utro.bg.

От колко време сте във винения бранш?

  • Във винения бранш съм около 10-12 година и съм преминал през всички стадии на развитие. Интересувам се много от вино и се е превърнало в мое хоби и страст.

Какво е мнението Ви за производителите на вино в България?

  • България е много добър производител на червени вина. Не бих сравнил българските вина с тези от други държави. Всяка държава и континент имат своите специфики в тази област, а в България по никакъв начин не отстъпваме по качество. За съжаление не наблягаме на българските сортове вина, което трябва да бъде водещо, т.к. по този начин ще изпъкваме със собствени сортове. Именно в тази насока се стремим да се развиваме във винарска изба Логодаж – имаме обособена серия вина, които са типично български сортове.

Имат ли младите хора в България винена култура?

  • Не, не бих казал. Според мен винената култура в България е слаба. В последните 4-5 години се зараждат наченки на развитие към тази насока.

Има ли значение чашата, в която се пие виното?

  • Разбира се! Дори бих казал, че за определени вина има и определени чаши.

Има ли бутилки вина със собствени имена във винарска изба Логодаж?

  • Да – имаме и индивидуални бутилки вина, които са със собствени имена. Например червеното сухо вино, което произвеждаме – Хипноза, която през изминалия месец отново бе призната за най-доброто мерло, произвеждано в България. Някои от производителите се опитват да създават легенди за вината, които произвеждат. На пазара имаме едно вино, което се казва Грео. В македонския край „грео“ означава „грях“. Опиянението от това вино довежда до извършване на някои грехове от един младеж в селото, където се намира избата.

Виното свързва, виното отваря врати и създава мостове. До какво Ви доближава Вас виното?

  • Виното създава много теми за разговор, покрай виното се разказва за любовта, изкуството, работата. За мен виното е още и храна – и в пряк, и преносен смисъл. Виното е съчетания и усещане, любов и страст, цвят и вкус, вълшебство и изкуство, виното е здраве.

Каква е връзката според вас между виното и изкуството?

  • Тази връзка е много тясна. Както артистите творят, така и сомелиерът или технологът на избата е като художник, творец. И както няма най-добре нарисувана картина, така и все още няма най-добро произведено вино. Виното винаги се развива и винаги може да се получи нещо ново. Дори бих казал, че виното и изкуството са едно и също.

С кого с удоволствие бихте изпил бутилка вино и къде?

  • С всеки добър събеседник, дори нелюбител на вино, с очарователна жена и виното може да се пие навсякъде. Виното е комуникация, то е като човек – засява се, ражда се, съзравя, старее и умира, но то е и субективна оценка. Ние не се опитваме да учим някого как се пие вино или какви нюанси да намира. Напротив – ние искаме да покажем и човек да открие собствения си вкус в съответното вино и да стане негово любимо.

… И така в този винен спектакъл, виното разнасяше кехлибарени и рубинени емоции в чашата на всеки, за да подари нежност и хармония в изяществото на вечерта …

К. Герчева, Юли 2011

Снимки: Мартин Дралчев

Сподели с приятелите си:
Сподели във Facebook!


Статията е прочетена 649 пъти