Сладоледът също е полезен, но не прекалявайте с консумацията му
Сладоледът също е полезен, но не прекалявайте с консумацията му

Знаете ли, че съществуват „вредни“ храни, от които организма ни се нуждае. Т. е. храни, които колкото са вредни, толкова и полезни за нашия организъм.

Ето някой от тях:

Червено месо

В желанието си да отслабнат много хора  изключват от менюто си червеното месо. Всъщност цялата истина е, че в угоения бройлер се съдържат повече мазнини отколкото в нетлъстото месо. В случай, че кокошката е била хранена с царевица в 100 грама от нейното месо има 129 калории и 4,8 грама мазнини, докато в същото количество нетлъсто говеждо има 135 калории и 4,5 грама мазнини.

Освен изброеното, то има и други предимства –  3 пъти по-голямо количество желязо от птичето, и 4 пъти повече цинк. Цинкът е много важен за имунитета, а желязото има тонизиращ ефект. Не е задължително да ядете червено месо всеки ден, но пък няколко пъти в седмицата не би навредило.

Бял хляб

Така познатият ни бял хляб също е полезен. Заради високото си съдържание на целулоза, зърненият хляб има все повече привърженици. Разбира се, целулозата  има важно значение за организма, но това не значи, че трябва да пренебрегвате и белия хляб. Той също има важно значение – заради ниското съдържание на целулоза, калция не се усвоява правилно, което прави белият хляб толкова полезен за костите.

Сладолед

Яденето на сладолед трябва да е в умерено количество. Прекаляването с него вреди, но не бива да го изключвате от менюто си. Заради бавното си преработване, той успешно насища кръвта със захар. Освен това засища, дори когато е в малко количество. Една топка сладолед е по-подходяща от парче сладкиш, защото в нея се съдържат 114 калории и 6 грама мазнини.

Краве масло

Ако страдате от нисък холестерол, премахването на кравето масло от ежедневието ви би било добро попадение. Но ако не страдате от подобен проблем е излишно, защото в 10 грама масло, което се използва за две филийки, се съдържат 8 грама мазнини, 5 от които са наситени. Това количество е около 1/6 от нормата за мъжете и 1/4 от нормата за жените на ден. Същото количество масло се съдържа и в чаша капучино с мляко с висока масленост. Затова по-добре изберете само едното.

От друга страна маслото е и един от малкото продукти, които съдържат витамин D. Млякото от крави, които са се хранели с трева, а не сено има тъмножълт цвят и съдържа антиоксиданта бетакаротин, полезен за сърцето и белите дробове.

Влезте в сайта hubavica.net и се запознайте с още полезни за здравето ви новини.

Сподели с приятелите си:
Сподели във Facebook!


Статията е прочетена 119 пъти